- Školní čtenářské kluby na 2. stupni ZŠ – lekce a videa
Zde najdete odkazy na elektronické verze publikací, které v poslední době vyšly v rámci končícího projektu ,,Školní čtenářské kluby na 2. stupni ZŠ". Jedná se o konkrétní lekce čtenářských dílen, zkušenosti a inspirace.
Také najdete odkazy na videa, která byla k tématu rozvoje čtenářské gramotnosti natočena.
Publikace:
Čteme si i společně - sborník deseti různorodých čtenářských lekcí vhodných pro 2. stupeň
Soustředěni na poslech - sborník zkušeností a inspirací k využití audioknih ve čtenářských klubech i ve vyučování
S knihou po škole II - Školní čtenářské kluby - výzkumná zjištění a naše zkušenosti s fungováním školních čtenářských klubů na 2. st. ZŠ
Číst dále... - Čtením k demokratickému myšlení – nové lekce a materiály nejen pro pedagogy
- Chcete se dozvědět, jak zprostředkovat tradiční texty i aktuální zpravodajství svým žákům a studentům?
- Přemýšlíte, jak naučit současné studenty a budoucí voliče kriticky číst a myslet?
- Nevíte, jak motivovat studenty k diskuzi a kritickému úsudku?
Návod najdete zde! Jedná se o 5 nových lekcí v rámci projektu Čtením k demokratickému myšlení, který realizuje kampaně Rosteme s knihou. Materiály jsou určeny středním školám, ale i 9. ročníkům základních škol. Každá lekce se vztahuje k jednomu tématu a vychází ze zadaných textů a literárních úryvků:
- Nástroje propagandy (texty z knihy Vzpoura deprivantů / Nestvůry, nástroje, obrana)
- Demokracie ve starověkém Řecku a demokracie v ČR dnes (text z knihy Dějiny peloponéské války od Thukydida)
- Demokracie - vláda lidu? (texty z deníku Pavla Juráčka, knihy Karla Jasperse a od Karla R. Poppera z knihy Život je řešení problémů)
- Demokracie a menšiny (text H. Brocha)
- Škola a politika (texty Ödöna von Horvátha - Černoši, Bohatí plebejci, Chléb)
- Chytré čtení – lekce pro práci se studenty ke stažení
Ve dnech 21. a 22. listopadu 2016 se konaly dva jednodenní semináře pro zvídavé pedagogy v rámci projektu Čtením k demokratickému myšlení.
Seminář k využití literárního a publicistického textu pro „chytré čtení“ nabídl východiska pedagogům, kteří své studenty ve výuce seznamují s klasickými texty, naráží s nimi na obtíže při snaze číst s porozuměním a kriticky a kterým chybí aktivity, které by čtení provázaly s další výukou.
Materiály z obou částí semináře si nyní můžete stáhnout a využít je ve svých hodinách se studenty. K dispozici jsou metodické listy a návody. Čtěte dále...
Číst dále...